Swissloop Tunneling je združenje študentov na ETH v Zürichu, katerih cilj je revolucionirati gradnjo predorov. Že več mesecev delajo na svojem modelu “Groundhog Alpha”, 7 metrov dolgem stroju, s katerim nameravajo izkopati predor za Hyperloop, raziskovalni projekt, ki ga je leta 2013 začel Elon Musk. Zanimivo je, da ima stroj Groundhog Alpha vgrajen polimerni 3D-tiskalnik, ki stroju omogoča izdelavo stene predora iz kompozitnega materiala, ojačanega s steklenimi vlakni. Ta izum je podjetju Swissloop Tunneling prinesel mesto v finalu izziva “Not-a-Boring Competition”, ki ga je Elon Musk organiziral v Las Vegasu.
Koncept Hyperloop je zanimiv, saj omogoča povezavo mest v le nekaj minutah. Vendar pa zahteva veliko dela, predvsem infrastrukturo, ki je združljiva s hitrostjo in močjo. Običajno železniško omrežje, ki je danes prisotno v Združenih državah, ne more delovati, zgraditi je treba nov sistem, ki temelji na ceveh za prevoz kapsule, ki jo poganja magnetno polje. Poleg tega je kopanje ustreznih predorov drago, z njimi povezana logistika pa je zapletena. Cevi so težke in jih je treba prepeljati več sto kilometrov do kraja izkopavanja. Zato si je koncept Hyperloop izredno težko predstavljati na območjih, kjer bi bilo treba izkopati predore – postopek bi bil preveč zamuden in drag. Kljub temu obstajajo tisti, ki iščejo inovativne alternative, na primer ta ekipa iz Swissloop Tunneling.
Švicarsko združenje je svoj stroj razvilo v okviru projektov, ki jih vodi družba The Boring Company. Podjetje, ki ga je ustanovil Elon Musk, se ukvarja z gradnjo Loopa, podzemnega sistema javnega prevoza, ki bo omogočal prevoz ljudi in blaga pri zelo velikih hitrostih (200 do 240 km/h). Trenutno išče hitrejše rešitve za izkopavanje potrebnih predorov, zato so razpisali mednarodno tekmovanje, na katerem sodeluje 12 ekip, ki so razvile učinkovitejše rešitve za izkopavanje predorov.
»Svizec« Alpha je dolg 7 metrov, tehta 2,5 tone in ima premer 0,56 mm. Njegov motor bi dosegel hitrost 3600 vrtljajev na minuto, kar je po podatkih Swissloop Tunneling približno toliko, kot turbinska lopata letala Boeing 747. Ekipa je omogočila boljše krmiljenje z uporabo šestih zelo natančnih hidravličnih cilindrov, pa tudi večjo pogonsko silo zaradi šestnajstih hidravličnih cilindrov in nazadnje močnejšo prevleko, pridobljeno s 3D-tiskom. Stroj vključuje polimerni 3D-tiskalnik, ki lahko plast za plastjo oblikuje 15 mm debelo steno predora. To bi zagotovilo strukturno celovitost v celotnem predoru. Natisnjena je iz steklenih vlaken, priljubljenega materiala za ojačitev struktur z nižjimi stroški.
Ekipa mora še izpopolniti svoj projekt in raziskave, preden bo lahko izkopala potrebne predore, vendar so začetki že zdaj obetavni. Njihovo spletno stran lahko obiščete TUKAJ, kjer najdete več informacij o napredku stroja.
Vir: 3dnatives.com